onsdag 2 mars 2011

förvånad?? NÄE....

Igår blev rören i hallen inbyggda. Jaha, tänkte jag, alltid något. Sen tänkte jag...ingenting mer.
Du som läser min sida har förstått att jag har världens rörigaste lägenhet sen vattenskadan i december. Ingenting blir gjort och jag får ingen information. Den senaste informationen jag fick, var att när väl rören var inbyggda, då skulle hallen målas om....för det skulle ju inte se trevligt ut med en spacklad "gipsskive-installation" och så resten av hallen i en annan färg....eller??? Dessutom konstaterade min vaktmästare att hallen inte blivit ommålad sen.....1800 talet?... nä, men sen 1998 typ.
Men men....det där med ommålning - det blir väl nån gång till sommaren, tänkte jag, och gjorde ingen större affär av det. Att ta bort hatthyllan (inte för att jag har nån hylla - bara krokar..) eller annat smått som jag av nån anledning har i hallen...no way att jag tar bort nåt förrän nån informerar mig.

Idag när jag kom hem....ja då var hela hallen tömd...inga speglar, inget att hänga upp jackan på, ingen magnetlist till nycklarna, inga skor....nada...nothing....bara tomt...och brun papp tejpad på golvet.

När jag står där och förvånar mig...då dyker det upp en målare - samma goe man som var här och målade fönstren i september förra året. Han berättade att - förutom att väggar, tak och golvlister skulle målas, så skulle även alla snickerier målas om; vilket innebär att dörren till toan, mitt sovrum och klädkammaren skall målas...och ytterdörren....och självklart alla dörrkarmar som finns i hallen.
WTF?? Jag blir så jäkla arg !!! Skit i allt detta EXTRA - se till att slipa mitt jävla parkettgolv nån gång!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom att tänka på en tröja som jag hade för några år sedan. Trycket föreställde en snickare som korsfästs med texten "Så kan det gå..snickarjävel". Hade varit en lagom tydlig men subtil pik till alla (väl?)ohängda män;)) som springer i din lägenhet titt som tätt. Kramis JennIE

AE sa...

Alltså Jennie...jag bara älskar dig!!
DEN tröjan hade jag velat ha !!
Kram