lördag 20 april 2013

ketchupeffekten...

Vad jag menar med ketchupeffekten är att det varit tyst här ganska länge, och nu kommer en massa på samma gång nästan...

Min fantastiska diet, om jag nu ska kalla det så, är egentligen ingen diet. Det är alltså mer en förändring i mina kostvanor för jag äter i princip (lögn) precis som innan (ännu mer lögn), bara "mer nyttigt" (I wish).

Nån gång i månaden skalar och delar jag morötter, kålrot, rotselleri, palsternacka, vitkål och ibland även zucchini i mindre bitar.... och just det, jag skivar purjolök också.

Ibland skär jag paprika i små bitar också...





Sen kör jag bitarna (givetvis INTE purjolöken, zucchinin och paprikan) i min matmixer...


...och sen steker jag ihop alltsammans till en "grönsaksröra" och så har jag det till min kyckling, mina biffar eller fisk ISTÄLLET för potatis, ris eller pasta.
Riktigt jäkla smaskigt - och yes, minus åtta på tre månader! Nice eller hur?






2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Wow! Bra jobbat! Heja dig! :)

Kram Lotta

Jojjis sa...

Du är så duktig mamma! Fortsätt så!!!!