torsdag 12 april 2012

ishockey...

Jag hejar på HV71. Tyvärr så försvann de i slutspelet. Alltså, förlorade för många matcher för att spela vidare. De är alltså inte med i finalen där laget med flest segrar av sju matcher, vinner hela klabbet. Hade de varit med i den här rundan hade jag inte haft några problem med att veta vilket lag som är vilket. HV71 ÄR LAGET - så är det bara. Jag hade känt igen dom på skridsko-ljudet, typ.

Men, nu är det alltså Brynäs mot Skellefteå som ska göra upp om vem som ska bli svenska mästare 2012. Who cares? Förlåt, säkert nån. Inte jag. Inte så mycket iallafall. Men om jag nu ska hålla på nåt lag, bara för att få lite spänning i vardagen - ja då håller jag på...Brynäs. I kvällens match tog det mig åtta minuter - jag säger ÅTTA innan jag visste vilket lag som var Brynäs. Inte bra.

Den där tränaren i Brynäs, Tommy Jonsson. Mums! En snygg liten sak som vandrar fram och tillbaka i båset.
Det är nog därför jag hejar på Brynäs....

Inga kommentarer: