fredag 15 februari 2013

"arbete" på en ledig dag

Lediga dagar är inte alltid helt lediga. Igår på en ledig dag var jag på en föreläsning på kvällen. Jag hade först anmält mig att gå på ett fm-pass, men det blev tydligen inställt så därför blev det som det blev. Personen som höll i anmälningarna hade nog inte läst vilken arbetsplats jag jobbar på, för kvällens föreläsning var mest inriktad mot förskolan. Lite osmart planering....

Platsen var Jubileumsaulan.

Föreläsningen handlade om jämställdhet....

Nå väl, föreläsningen var faktiskt riktigt intressant. Malmö Stad skall jobba mer med jämställdhet och det visades en bild på en vision inför 2020 och oj vad jag tyckte att det låg långt fram i tiden.

Jag slog dövörat till när moderatorn pratade om förskolan hit och förskolan dit så jag uppfattade aldrig riktigt när han presenterade damen som steg upp på podiet. Efternamnet missade jag helt, men jag tror hon hette Gertrud (eller det var kanske Gudrun). Strunt samma - hon var fantastisk!!

Bilden är tagen innan alla kommit på plats efter kaffe-pausen. Det var nog den enda gången hon satt ner.

Jag trodde att jag var kunnig om Sveriges politiska historia men hon slog mig definitivt på fingrarna.

När alla anställda i Malmö Stad har gått på den här föreläsningsserien skall det utses "ambassadörer" på respektive arbetsplats som får gå nån halvdagskurs för att sen kunna förmedla kunskap och information till sina kollegor.
Det var en väldigt intressant och rolig föreläsning men det betyder inte att jag vill vara nån ambassadör! Hade hon varit utbildningsledare på den där halvdagen...hmmm, då kanske.

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Spännande med föreläsningar som är intressanta och givande. Och nog är det viktigt med föeläsare som kan engagera sin publik alltid.

Sköt om dig och ha en fin helg!

Kram Lotta

Hörni sa...

Det är så kul att gå på en givande föreläsning. Synd att det blev fel inriktning, men det verkar ju ha gett dig något ändå.