söndag 10 mars 2013

tänk om det hade varit så här

Jag trodde ju att våren var på gång och har funderat en del på vad jag ska göra med och på min balkong. Jag har ju fortfarande inte bestämt mig för vilka EVENTUELLA balkongmöbler jag ska köpa och egentligen har jag väl inte bestämt mig för om jag ska eller inte ska ha nåt som står och tar plats. Jag har några månader till på mig innan jag måste ta ett beslut...typ.

Blommor eller nån form av plantering vill jag egentligen inte heller ha. Jag vill inte ha nåt som jag glömmer att vattna eller flytta runt på för att plantan står för varmt, för skuggigt eller nåt sånt. Jag vill ha det bekvämt. Men när man ser sånt här, ja då är man nästan såld och vill köpa allt och ta fram alla krukor, kärl, korgar och zinkbaljor som man har...haft...för att göra lite nice på balkongen.

















Jag får kanske fundera på att ha nånting på balkongen.....

3 kommentarer:

Hörni sa...

Oj vad fint! Jag vill inte heller ha för mycket jobb på balkongen, blommor som vissnar om man råkar glömma en dag eller så, men en gurkplanta är kul och växer som bara den mot väggen i solen.
Möbler är också ett måste för mig. Jag älskar att sitta på balkongen och njuta på sommaren. :)

Nettan sa...

Klart att du kommer fundera ut något att ha till balkongen, vi kan göra gemensam sak kära du för jag behöver lite fint till min baksida.

Kramar

Nettan

Knottis sa...

Vad sägs om lite färska örter? Ja, det kan låta som kärringaktigt, men att ha egen odlade örter exempelvis gräslök, persilja och basilika, så lovar jag dig att det ger dig en annan känsla när du "slänger" på det på en sallad, en god biff eller något annat gott där de kan passa! (Vi lämnade våra örter ute över hela vintern och har nu, i och med att solen börjat komma tillbaka, börjat växa igen - med andra ord inte mycket jobb alls!)