lördag 9 mars 2013

sista kvällen i februari

Mannen med stort A fyllde år och bjöd ut mig på middag.

Det blev filé-frossa på Rådhuskällaren.
Jag minns inte när jag var där senast, men det är nog evigheter sen...

Vilka underbara lokaler...fantastiskt vackert och stilfullt.

 ...och maten sen...shit vad allt var gott!

...och det fanns mycket gott som man bara kunde vräka upp på sin tallrik....

...fast givetvis började man med att välja vilken sorts filé man ville ha....
och när man är på filéfrossa så väljer nog de flesta oxfilé (som jag gjorde)
även om man även kunde välja både fläsk- och kycklingfilé...
 
Efter en fantastisk middag med gott vin gick vi vidare till St. Gertruds nånting, jag vet inte riktigt, men det var någon form av pub. Där skulle mannen med stort A's vän uppträda med sitt band.
Doctor Sly and his... Jag har minne som en brödrost. Jag är inte riktigt säker på vad bandet kallade sig, men de sjöng och hade sig riktigt jäkla bra.
 
Kvällen blev underbar. Bjuden på middag och musik bara sådär. Jag är helnöjd! Tack A!!

Inga kommentarer: