måndag 4 april 2011

fickparkera??

Jag har haft körkort länge. Väldigt länge. Jag har oftast en egen bil, även om det kan tyckas lite lyxigt eftersom jag inte kör många mil varje år. Men för mig är det frihet...att kunna köra vart jag vill och framförallt....när jag vill.
Jag älskar att köra min egna bil (och andras). Jag älskar att tvätta och vaxa min bil (och andras)...MEN...det finns saker som jag helst undviker så länge det går....och det är att fickparkera. Jag kan fickparkera, men jag ställer mig hellre på något annat ställe även om det innebär en plats två kvarter bort...bara jag slipper fickparkera.
Det underlättar kanske om man har en liten, smidig bil... som till exempel Lamborghini's nya modell:


Eller kanske den nya Porschen?

En Corvette hade inte varit dum....

Fast jag är ju jäkligt sugen på en....Mustang.....



Visst har storleken betydelse....när man ska fickparkera alltså? Eller det har kanske med teknik att göra? Jag måste lära mig - så att det verkligen sitter i ryggmärgen -  för det ser så jäkla smidigt ut att kunna... OCH när jag väl har lärt mig tekniken.... kan jag parkera var som helst....med min (eller någon annans) bil.

1 kommentar:

Anita sa...

hahaha jag vill ha corvetten :)
Anita