fredag 29 april 2011

fobi??

Idag på min lediga dag...
tog jag mig till Infektionskliniken i den stora staden.
Ja usch och fy och fan och allt!


Jag hade och HAR världens ångest när det gäller sånt här,
för idag var det ju dags för den SISTA sprutan - av TRE.

Stackars sköterska som tar hand om mig; jag hyperventilerar, kallsvettas och är på gränsen till svimfärdig, alltså allmänt stressad VARJE GÅNG.
Tror ni att det räckte med dagens spruta? Näedå...självklart skulle spruthelvetet i överarmen åtföljas av nåt jä-la blodprov i armvecket, och så var vänsterarmen obrukbar i några timmar.

Vad tror ni sköterskan säger när hon är färdig? Just det...det klassiska; att jag var jätteduktig! Sånt som de säger till småbarn...Men inte fick jag nåt flashigt bokmärke eller klistermärke, inte ens nån liten sak... Nån liten "bonus" hade inte varit helt fel. Småungar mutas - för att glömma det onda till nästa gång. Men jag då? Jag borde fått en bil, utlandssemester eller...ja hade jag fått nån liten takvåning då hade jag varit på avdelningen sju dagar i veckan. Lätt. Nja, inte de första veckorna (åren...)... och inte hade jag varit där för sprutorna! Men det hade jag INTE talat om...
Men det räckte inte med att jag var jätteduktig eller att vaccinationen var klar - som jag trodde - utan om SEX VECKOR ska jag tillbaka för att "tömmas på blod" för att se om jag EVENTUELLT har fått tillräckligt med vaccin i mig för att vara immun. Är jag inte det - då blir det fler sprutor!! Jag tror jag dör.......

3 kommentarer:

Gaymasen sa...

SUIT UP! Komiskt faktiskt vilken fobi vissa har för sprutor. I lurve it. ;) Och dåligt att du inte fick något bamse-märke, faktiskt. ^^

Och nej vi har då inga lov på Högskolan. Läser ju basår så enda lovet vi fick var jullov. :-)

Stina sa...

Du skulle bett om ett bokmärke. Men det känns ju lite passé när man börjar komma upp i ålder. Man borde få en flaska vin för att man varit så duktig, eller några dyra praliner :)

AE sa...

Stina; Underbar tanke!!