torsdag 5 maj 2011

veckans I-landsproblem

Det finns saker som är jäkligt jobbiga. Knäckebröd till exempel. Jag köper alltid Leksands Mini-Rut, brungräddat. Ett himmelskt gott knäckebröd!!! The bread that makes my day - oh yes! Mmmm....MINI RUT...som har små spår så att man kan knäcka den i lite mindre bitar, som smakar himmelskt, smular ytterst minimalt eller knappt alls....och som bara är....mmmm...ljuvligt!
MEN...IBLAND, jag säger IBLAND råkar jag av olika omständigheter hamna i någon annan affär än min vanliga favvo-butik (som har ett namn på tre bokstäver med C i mitten) när jag har slut på knäckebröd och vad händer? Dom jä-larna säljer inte MITT knäckebröd!! Men eftersom jag måste köpa nåt, så köper jag....Leksands Knäcke. Nåt triangelformat knäcke som...inte är speciellt gott, som smular som f-n och som inte alls har den härliga formen som MINI RUT har... Snacka om I-landsproblem.

1 kommentar:

Gaymasen sa...

Allt Leksands-knäcke är bra knäcke. Duuuh! Min hemby liksom. ;)

Och nu ska vi se här. Har haft fullt upp och inte hunnit svara men tröjan "inlägget med psyk" är från Thailand.. Så går inte att få tag på, sörry. ;)