torsdag 19 juli 2012

Balkong-projekt

Jag har funderat på vad jag skall göra med och på min balkong. Ja, självklart vill jag ha plats att ligga och lata mig - vilket betyder att ha plats för att sola, när nu den härliga solen behagar att visa sig. Den senaste tiden har jag knappt hunnit få på mig min minimala bikini (helvete vad bikinis krymper år för år) innan solen gått i moln eller så kommer det såna där obehagliga moln i alla möjliga gråa nyanser och sen vräker regnet ner.
Men självklart vill jag också ha plats till ett bord med några stolar så att jag kan "äta ute" - själv eller med goa vänner.




...och det där med att hitta möbler som passar, både balkongen och min plånbok, är faktiskt inte det lättaste.
Jag funderar på att bygga ett bord själv - jag har fyra bordsben (som just nu sitter på ett annat bord som jag bara inte kan och vill ha) som jag skulle kunna använda till det här nya, egna specialtillverkade och "designade" bordet...till typ nåt sånt här;

fast givetvis lite modifierat... Jag tänker mig "nåt träigt" som jag kan lasera svart och sen köpa några flashiga sittvänliga stolar till... men det stannar nog bara vid tanken.

Har du nåt förslag? Tips på köpställe?

Jag kanske skulle ordna någon form av insamling till "mitt balkong-projekt" ? Istället för presenter eller blommor när du kommer hit, kan du sätta in motsvarande summa på bankgiro..... (Vad är det för tanke?? Presenter eller blommor???)
Du är hjärtligt välkommen utan vare sig det ena eller det andra - så länge du åtminstone har nån form av idé till mitt projekt. Det där sista lät bättre. Bara sådär alltså.



Inga kommentarer: