onsdag 25 juli 2012

nu gör jag likadant...nästan

Som jag har retat mig på alla jä-la cyklister som cyklar till höger och vänster, svänger utan att ge tecken, cyklar mot rött och gör omkörningar på smala cykelstigar så man nästan svimmar så farligt det ser ut. Dessutom verkar alla cyklister man möter vara såna som totalt struntar i allt vad gäller hålla till höger, visa hänsyn mot andra och inte bryr sig om att lämna företräde om det nu skulle behövas. Typ i korsningar.
Nu har jag blivit en sån cyklist - NÄSTAN!! Nä nu drar jag en penna med dig. Det ENDA jag gör av det jag nämnt är att jag cyklar mot rött om det är alldeles tomt på bilar på minst hundra meters avstånd...och bara om jag är helt säker på att "hinna över".
Sen är jag faktiskt den absolut bästa cyklisten i hela Malmö;
* Jag håller till höger
* Jag ger alltid tecken när jag ska svänga
* Jag gör INGA farliga omkörningar
* Jag visar hänsyn och lämnar hellre företräde i korsningar än att jag riskerar att krocka med nån

Visst är jag bara bäst??



1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Låter som en alldeles utomordentlig cyklist i mina öron. :)

Kanske är det så att man beter sig lite annorlunda som cyklist om man har tillbringat en hel del tid bakom ratten på ett fordon och fått uppleva hur viktigt det är att alla följer trafikreglerna.

Ta det lugnt i trafiken och sköt om dig.

Kram Lotta