fredag 31 augusti 2012

lägga i högar och lägga undan

Det är så typiskt mig. Att spara på en massa saker. Att lägga i olika högar. Att sortera högarna för att göra ytterligare högar. Typ sortera...
När hela köksbordet är fullt av de här högarna och det inte finns nån plats kvar - ja då får man äta i soffan. Inget fel i det, särskilt om man följer nån serie, typ Dallas. Är det nån mer än jag som levde för hundra år sen och såg Dallas då???? När TV4 började visa nya avsnitt i år, tänkte jag att jag bara skulle se hur de gamla karaktärerna ser ut idag. Jag säger bara en sak - jisses!! Är det hundra år sen serien gick??
Nu var det ju högarna som jag skulle skriva om. Mina högar som blir högre och högre, sorteras upp i nya mindre högar och så vips väntar man besök - och då åker högarna i en faslig fart ner i nån liten resväska (huller om buller) och sen in under sängen. Sen då?? Jo när gästerna åkt hem - ja då kommer högarna fram igen.
När skall jag sluta att samla på mig en massa saker som 1. skall sparas 2. sättas in i någon pärm 3. åtgärdas omgående 4. åtgärdas senare 5. bra-att-ha-info 6. visas någon 7. skrivas upp i mobilens kalender eller 8. slängas.

Hur gör du med dina papper och annat???

1 kommentar:

Hörni sa...

Ungefär så gör jag också. Gömmer undan högarna, har fint på ytan. Det som inte syns finns inte. ;)