tisdag 4 september 2012

det där med datorer och teknik

Sitter här med en strulande internet-uppkoppling. Hur kommer det sig att en anslutning som har fungerat felfritt i två månader helt plötsligt börjar krångla??

Det är inget fel på min router - för anslutningen mellan routern och datorn fungerar utmärkt - men däremot strular det från anslutningen TILL routern.
Helt plötsligt står det att anslutningen är nedkopplad....jag "reparerar"... anslutningen kommer igång igen och sen fortsätter jag och gör det jag ska göra - typ skriva en avhandling, kolla min mail, Facebook o sånt...och det tar inte många sekunder förrän det står "anslutningen nedkopplad". Så där håller det på hela (jävla) tiden!!
Det är alltså inte många minuter som jag kan sitta och göra nåt långvarigt vid datorn - och nu pallade jag inte att bli avbruten hela tiden, så jag har tagit en sladd direkt från uttaget till datorn för att få en lugn stund och kunna jobba färdigt med det jag håller på med....

Hatar teknik. Sånt som jag inte "kan själv".

Inga kommentarer: