söndag 23 september 2012

att ha många bollar i luften...

Hur kan jag säga att jag gillar att "ha många bollar i luften"? Jag som knappt kan jonglera med TVÅ bollar... Det där med att kasta sig ner i ett bollhav är fantastiskt - att spralla runt alla dessa olikfärgade bollar...me like!


Jag tycker om att ha många saker igång, typ att vara "inblandad" i många saker. Kanske är det samma sak som att lägga i olika högar - för det gillar jag.
Som du kanske vet, så är jag f.e.n.o.m.e.n.a.l. på att spara på olika papper, information, urklipp, läsa igenom, sätta in i nån pärm osv och att lägga i högar. Att sortera, kasta, organisera. Är det detta som kallas att "ha många bollar i luften"?

Nåväl, när man väl har alla bollarna i luften - ja det är ju bra, men boll-jäklarna ramlar ju ner till slut...och då gäller det ju att man vet var man ska göra av dom. Så jag får nog ta mig en funderare på om jag verkligen gillar det där med "många bollar i luften"....

1 kommentar:

Hörni sa...

Jag behöver inte fundera, jag gillar INTE att ha många bollar i luften. :)
En sak i taget är min grej, annars blir jag sjuk av stress.