fredag 28 september 2012

saknar det jag varit van vid...del 2

Satt precis och tänkte hur enkelt allt var förr. Då, när jag bodde i den där lilla staden och hade vännerna runt hörnet i princip. Hur man kunde ringa varandra och bestämma att träffas direkt eller nån timme senare. Hur man kunde sticka iväg på nån längre inköpsrunda....eller bara ta en snabb fika eller nåt...
Jag saknar det där. Faktiskt. Riktigt mycket till och med.

Nu får man istället planera om och när man skall träffas. Göra spontana besök är 'out of the question'.
Jag har dessutom sålt min bil, för varför skall jag ha den där onödigt dyra lyxen med en bil som jag kör k.n.a.p.p.t. femhundra mil om året, alltså är det tåg och buss som gäller - absolut inget fel med det.
Men som sagt, allt måste planeras....men att boka besök för att hälsa på goa vänner .... hmmm inte min starka sida.

1 kommentar:

Hörni sa...

Ja, man får väga för och nackdelar med allt. Tråkigt att förlora kontakten med vänner.

Sv: Tack, vad kul att du vill läsa om vår fina Elsa.:)