lördag 22 september 2012

en-persons-hushåll

Det där med att bo själv - toppen! Jag gillar det. Vara själv och bestämma om jag vill göra det eller det, gå i mjukiskläder hela helgen, slappa, ligga på soffan och se sport eller vad som helst, ge mig ut på stan utan att kompromissa, själv avgöra om jag vill det eller det...faktiskt rätt nice. Nu har jag iofs bott själv i ganska många år så jag har blivit (ganska) bortskämd med att göra som jag vill, eller inte vill.

Det där med att äta själv - toppen! Inte alltid...men oftast... Samma här, jag bestämmer vad och när jag vill äta. Det som är svårast OCH tråkigast är nog mer ensamheten och hur tråkigt är det inte att fixa mat till EN person och sitta vid bordet själv. DET är inte kul...

Skulle det sen visa sig att jag vill ha ett glas vin till maten...hmmm, genast lite svårare. Tänk själv, öppna en bag-in-box (om man nu inte har någon flaska hemma) för att dricka ETT glas vin, för sen orkar åtminstone inte jag mer. Eller, jag vill inte bli alldeles för påverkad av den alkoholhaltiga drycken. Jag menar, jag sitter ju själv och hur kul är det att bli full?

Så idag när jag skulle käka....eftersom jag var sugen på ett glas rött till den fantastiska kycklingrätten jag tillagat för EN person - ja då blev det att öppna den stora, snygga och ovanliga bag-in-boxen som jag fått av en älskad vän...då blev det så här:


och ja, jag älskar gröna sojabönor!!



Inga kommentarer: