lördag 5 januari 2013

fy vad jobbigt





Jag har nu suttit två dagar med hemtentan. Jag har haft huvudvärk lika länge. Fullt fokus på böcker, anteckningar och föreläsningsmaterial.





Jag trodde att jag hade läget under kontroll men nu har jag börjat tvivla på det jag har skrivit. Har jag förstått frågan rätt? Är det detta som lärarna är ute efter? Ibland kan man se hur många poäng man kan få på varje fråga och det brukar ge en del ledtrådar till hur lite eller mycket man behöver ha med. Nu när jag är inne på tredje ändringen på några ställen. Jag känner mig helt urlakad...eller kanske mer hängig...




Upptäckte att en av mina krukväxter (jag har två) sympati-hängde med mig. Det kallar jag teamwork.

När jag hade gett den ungefär 10 liter vatten, låtit den hänga några timmar till tillsammans med mig, så blev det till slut lite fart på den - precis som det blev fart på mig.



Jag kommer att fixa den där hemtentan, det känner jag på mig.
Bara så där.
 
 

2 kommentarer:

Nettan sa...

Klart att du fixar hemtentan vännen, jag tror på dig!

Kram

Nettan

Knottis sa...

Klart du ordnar hemtentan mamma! Alskar dig!