lördag 12 januari 2013

så fel det kan bli....


När man läser saker som står i butikernas skyltfönster, oftast extra-erbjudande och sånt, så brukar jag oftast stanna till och läsa en extra gång för tänk om man skulle missa något.

Jag har varit sugen på massage och sånt länge men har inte riktigt budgeterat för någon spa-weekend, så det lär nog stanna vid att bara vara sugen. Tills jag såg det här;


Jag läste igenom informationen och blev jäkligt förvånad när jag kom till slutet..."fotmassage...och få hela kroppen genomarbetad". Hur tänkte dom här, tänkte jag. Fotmassage - det är ju fötterna. Hur i hela friden kan h.e.l.a. kroppen bli genomarbetad för att man masserar fötterna?

Stod och funderade och tänkte att den som skrivit det antagligen inte förstod "hur" man skulle skriva och förklara - log för mig själv - hahaha jäklar vad svenska språket (antagligen) är svårt tills jag kom på det - fotmassage, självklart!


Jäklar vad jag skrattade när det visade sig att det var JAG som inte förstått informationen på reklamskylten!

3 kommentarer:

moi sa...

Ärligt talat tänkte jag precis som du när jag läste texten. Ett tag funderade jag på om de menade zonterapi.
Så såg jag bilden och min lust att bli masserad försvann. Ha ha

Gaymasen sa...

Haha!

Och TAAAACK! Glad jag blir. Vi är supernöja med lägenheten :))) Kram

Nettan sa...

Och du får mig att le kära du, ungefär varenda gång jag kikar in här har du skrivit något bra och fyndigt!

Kramar
Nettan