onsdag 5 december 2012

årets krönika

Det har snackats en jäkla massa om nån ny fantastisk bok som "alla vill ha" eller "alla måste köpa". Ni vet den där '50 nyanser av honom' eller som den heter på engelska "50 shades of Grey" och som jag fritt översatte till "femtio nyanser av grått". Detta i.n.n.a.n. jag fått höra att Grey var ett efternamn och att det tydligen skulle finnas en hel del 'olika nyanser' av just mannen Grey. Ja ni har nog hört talas om boken och kanske även köpt/fått/önskat den?

I helgen när jag läste Sydsvenskan...så fanns den bara där, rakt framför mig...årets julkrönika!


...och jag som bara (tyvärr eller?) har hört talas om innehållet i den där andra 'berömda' boken, så kunde jag ändå förstå att detta skulle vara nåt liknande... 
Alltså, 24 nyanser av Tomten. Intressant.
Jag får kanske köpa den där Grey-boken....

2 kommentarer:

Hörni sa...

Hahaha, jag vet inte vågar läsa den där boken.. ;D

Sv: Tack snälla snälla du, vad gulligt skrivet. Jag gillar dig också, men Elsa behåller jag. :D

Nettan sa...

Du vännen, du har inte missat något i att inte läsa de där böckerna... Lovar!

Kramar