fredag 14 december 2012

den som spar han har...

Utan att gå in på detaljer, men det finns en person i min omgivning som sparar på a.l.l.t. Sånt som "kan vara bra att ha" (som man tydligen bara måste behålla) och som "kan behövas om utifall att"... Jag vet inte om personen tänker sig att ett tredje världskrig ska bryta ut och att allt handlar om att personen ska ge sig iväg snabbt eller vad?
Det som personen har en förmåga (hmmm nä, definitivt i.n.t.e. en förmåga!) är att spara på tomlådor. F.ö.r.p.a.c.k.n.i.n.g.a.r. till "dyra" hushållsapparater.

Vid ett tillfälle när jag skulle fixa en sak, hittade jag de här.....


Varför i hela friden behåller man såna här? Alltså, varför sparar man på tomma förpackningar i förrådet...

När jag frågade personen blev svaret; "Du måste ha original-emballaget att packa varan i om du behöver reklamera den". What??? Skaffa dig ett liv skulle jag vilja säga. Vem i hela friden reklamerar en stavmixer? Eller för den delen en sandwich-grill eller en elvisp?? Och vem i hela friden packar ner dom i lådorna och åker tillbaka till affären??
(Jag v.e.t. att personen sparat lådan som personens TV låg i).

MEN....när jag såg lådorna fick jag en jäkla smart idé och såg ett användningsområde för dom!
Jag har packat ner julklappar i dom.

Tänk dig att riva bort julpappret och se att du fått en.... stavmixer...
 

...och snabbt hålla god min och se lite förvånat glad ut och hinna tänka;
 
"stavmixer.... jag har fan inte önskat mig en stavmixer"
 
som sen visade det sig vara nånting helt annat.
 
Åh vad jag skrattade!!!

Inga kommentarer: