fredag 21 december 2012

det är ju redan över...

Tomten har redan varit hos mig som ni vet. De få julklapparna som jag skulle inhandla har blivit köpta, inslagna och utdelade. Jag blir förvånad varje gång jag går in i en affär och det är långa köer till kassorna, av människor som har berg av varor i famnen eller vagnen. Julafton har ju varit redan, tänker jag...och varför stressa? Det blir jul varje år...

Jag kommer inte att ha någon gran - det har jag iofs inte haft de senaste åren utan enbart några gran- och tallkvistar i en stor urna och så lite julpynt och belysning på det. Jag blir förvånad över alla gran-försäljare som står utanför varuhusen. Julen har ju varit redan, tänker jag...

Julhälsningar via Internet blir allt vanligare. Jag blir förvånad över alla hälsningar jag fortfarande får. Julen har ju redan varit, tänker jag...

Julhälsningar via Posten är däremot ovanligt. Jag blev förvånad när jag tömde min postbox idag...





Handskrivet och skickat med posten... Det här är jul, tycker jag. Handskrivna julkort.
Tack Eva o Krille med familj!!

Inga kommentarer: