söndag 2 december 2012

Ny månad

Nu är det tid igen. Redan december.

Så här såg det ut den första dagen i den nya månaden.

 
Puderlätt snötäcke som knappt märktes och så var det kallt.
 
Jag gav mig ut på stan eftersom jag hade planer....
på att förhoppningsvis hitta nåt kul/fint/ovanligt/exklusivt/passande till en älskad vän som fyller år på Luciadagen. Eftersom hon nollar tycker jag det kan vara kul med...nåt annorlunda! 
Hmmmm....jag tror nog ändå att jag vet VAD hon ska få!
 
För något år sen - inte till födelsedagen dock - fick hon en sån där stor tomte att lysa upp trädgården med (åh vad jag tyckte det var kul!!!)....hon blev såååå glad ;-) ...NOT. Jag tänkte först köpa en partner till den där tomten, men hittade tyvärr ingen som passade.
 
 
 
Julklappsträd på Gustav Adolfs torg.
 
 
Han bara blundar
 
En livs levande tomte. Faktiskt.  Jag var så sugen på att knuffa undan alla barn som stod i kön för att komma fram först och lämna min önskelista - om jag nu hade haft någon. Mammorna gav mig onda ögat när jag bad barnen att stå still och vänta....bara för att jag ville ha en bra bild (UTAN barn).
 
På väg hem såg jag den här julgranen. Ingen gran på riktigt utan nåt hittepå med glödlampor som ändrade färg med hjälp av nån styranordning med spakar som några barn hade fullt sjå att komma överens om...
 
 
 
och så vidare.... Suddig bild med mobilen i kylan....
 
Jag hittade iallafall nåt lite spännande på Lagerhaus...
Doftljus - pepparkaka!
Som inte doftade så mycket pepparkaka som jag hade önskat. Men det är väl ändå tanken som räknas och det var ju en söt liten burk.

Om jag hittade nåt till min älskade vän? Nä, faktiskt inte. Men det löser sig nog.


 
 
 

 

1 kommentar:

Anita sa...

Kom hit o ät tårta med mig, strunta i presenten!
Kram
Anita