måndag 6 december 2010

grrr...2

Idag är det...ja, jag vet knappt vilken dag det är. Jag är ledig iallafall. Men vilken dag det är...hmm. Men det är väl tisdag? Eller, vänta nu...jag har jobbat fredag, lördag och söndag. Det måste betyda att det är måndag. Strunt samma egentligen vilken dag det är - jag vet att jag är ledig. Lediga dagar är alltid skönt. Kunna sova länge om man nu känner för det. Det gör jag ofta. Alltså känner för att sova länge.
MEN....nu är det ju så att....de där hantverkarna som har "ockuperat" mitt hus, ja inte för att jag har sett dom på ett tag, men de finns tydligen kvar...någonstans i källaren eller i någons lägenhet och de har fått för sig att de ska avsluta stambytet, NU i DECEMBER. De har varit i huset sen 29 september - alltså sen jag började mitt nya jobb i den stora staden - och arbetat med att byta ut stammarna. Det har tagit en jäkla lång tid - de har skyllt på allt från akuta vattenläckor i någon av de andra trappuppgångarna som de måste åtgärda först och självklart också på sjukdom - eftersom inget blivit klart som planerat. Jag har varit pissirriterad - (på detta också)!
I fredags skulle de börja i min lägenhet - badrummet stod på tur. Det skulle borras i golv till källaren, borras i tak upp till grannen och givetvis borras i vägg till den andra grannen, nya vattenledningsrör; nya (fula) rör skulle sättas upp och kopplas både hit och dit... Min lägenhet känns redan som en sambands-central - och hur blir det inte när allt blir klart? Detta skulle göras i fredags. Just det, skulle göras... Det blev inte ett jävla piss gjort - mer än lite markeringar på golvet där de skall borra ! Vilket i sin tur innebär att de kommer tillbaka...troligtvis idag! På min lediga dag! Vilket i sin tur innebär att jag var tvungen att gå upp jättetidigt för att hinna duscha och sånt, för när de väl är här är det ju absolut inte läge att ställa sig i duschen - när vattnet är avstängt! Det är nog inte läge att ställa sig i duschen alls - när de väl är här - för då svimmar dom väl...och då blir jobb-helvetet försenat IGEN!
Alltså gick jag upp redan klockan sex, fixade till mig snabbt, och sitter nu och planerar att åka nånstans för att slippa vara hemma...om jag hittar min vita bil under all snön...och om den startar efter att ha stått "gömd" och oanvänd i några veckor... Och inte fan har hantverkarna kommit än...och nu är klockan över åtta! Jag kunde alltså sovit någon timme till....grrr....

Inga kommentarer: