torsdag 9 december 2010

Värdelöst vetande??????

Ja, vad säger man....hur kul är det med följande information?

Måndag 13 december kommer en golvläggare och river golvet i hallen samt frisen i vardagsrummet (det som ligger längs väggarna).
Torkning av vägg och bjälklaget i hallen samt parkettgolvet i vardagsrummet kommer att utföras tisdag eller onsdag 14 el 15 december.
Vi räknar med en torktid på 10-12 dagar.
Vi skall försöka rädda parkettgolvet i vardagsrummet.

JIPPIE !!???????
Jag åker till London i helgen - och kommer hem måndag den 13 december, på kvällen nån gång. Hem till en lägenhet som...fortfarande ser ut som fan eller värre!
På tisdag och onsdag skall jobbet ha planeringsdagar - två heldagar med hotellövernattning. Nice! Alltså är jag inte hemma när ytterligare (?) torkning sker av vattenskadan. Undra om det blir ännu en fläkt som skall stå och brumma och susa dygnet runt???
Torktiden på 10-12 dagar...kanske färdigt lagom till julafton? Vem bryr sig?
Försöka rädda parkettgolvet - ja det var ju jäkligt trevligt - men hur har de tänkt med hallgolvet???

Jag tror (och hoppas) att det är finns ett slut på eländet.... men vänta lite nu - det finns säkert nåt mer som kan hända...
Jag vill att min lägenhet ska bli klar och att alla problem, förseningar och extra jobb försvinner!!
Jag ska prova att knäppa med fingrarna och trolla med knäna...nånting måste väl fungera???

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fattar inte hur du orkar med allt skit i din lägenhet, fast vad har du att välja mellan?? Rent förjävligt dåligt av din hyresvärd att inte erbjuda ersättning typ stor för all skit som du har och fortfarande får stå ut med i ditt boende!! :// Bojkotta hyran :(
Anita