onsdag 1 december 2010

sms

Jag använder oftast min mobil till att skicka sms. Jag gillar sms. Visst, jag ringer väl med den också, men inte alls lika mycket. Och självklart tar jag emot samtal på den också. Men tänk bara, så enkelt det är med sms, skriva något litet - eller mycket när det behövs - och så, kolla vem det ska skickas till och sen bara trycka ok. I princip. Väldigt enkelt och väldigt smart. Det tar inte så lång tid heller. Jag ser också till att alltid svara på de sms jag får. Gärna rätt så snabbt. Det tar inte heller så lång tid.
Sen finns det stunder som jag ogillar...verkligen ogillar. Det är när jag har skickat iväg något sms, väntar på svar....väntar på svar....väntar....men ingenting händer. Ska det va så jä-la svårt att svara? Skärpning DU som tar åt dig av mitt ogillande....gör nåt, nåt litet, bara DU gör nåt. Det tar inte många sekunder eller minuter...skriv nåt...och skicka. Jag lovar att jag kommer att uppskatta det - innerligt!

Inga kommentarer: