torsdag 5 april 2012

behöver nog förklara mig ang bilbesiktningen...

Ja, jag gillar som sagt att följa min bil på besiktningen. Riktigt jäkla kul är det! Sen är det ju ännu roligare om man efteråt får ett blankt papper med typ OK-stämpeln på.
Så är inte alltid fallet med mina bilar, för jag har haft ett antal de senaste åren.
Jag är en sån där "lyx-dam" som har bil (alltid nån liten skruttbil, årsmodell tidigt 1900 tal, typ) - om-utifall-att jag kanske ska iväg och storhandla, köra till Ikea eller till nån kompis. Eller, åtminstone som det var innan mina diskbråck - om det är dåligt väder när jag ska ut på nåt. Alltså jag har bil - men jag skulle klara mig utan den - jag kör väldigt sällan och väldigt lite. Men det är frihet!!

Nåväl, bilbesiktningen skulle jag ju prata om. Förra året sa killen att "de längsgående bromsrören får du hålla koll på". Jovisst. Hur ofta ligger jag på rygg och kollar underredet på bilen? Inte ofta. Och vaddå "hålla koll på"? Dom sitter där dom sitter. Men det funkar att bromsa med bilen, så då är jag nöjd.
Men alltså, bromsrören kan kanske vara något som det blir ombesiktning på.

Sen vet jag att motorn till spolar-mojängen, du vet den manicken som gör att jag kan spruta spolarvätska på rutorna - den har lagt av. Hmmm, kanske ombesiktning på grund av den också?

Nä fy, det är väl bara att ta hornen på tjuren, eller nä jag menar boka tid för besiktning och få det gjort.
Håll tummarna!!

Inga kommentarer: