måndag 16 april 2012

veckans I-landsproblem

Veckans I-landsproblem är det förhoppningsvis inte, utan mer DAGENS.
Jag har efter lång och trogen tjänst fått en torrspricka på tummen - så där lagom alldeles uppe vid nageln. En sån där hemsk, som bara gör så jäkla ont så fort man råkar stöta till tummen mot nåt. Jag vet inte hur det fungerar om tummen sitter mitt i handen, men det gör nog ont då också om man stöter till nåt.

Just nu har jag botaniserat i min lilla medicinlåda och hittat värsta kirurg-förbandet - nåt klistrigt som sitter perfekt över toppen. På detta klistriga har jag satt ett vanligt plåster, för att självklart inte fastna överallt. Ni vet så där som flugor fastnar i såna där kletiga remsor på sommaren.

Vad är då problemet? Jo, nu när jag ska duscha vill jag ju inte blöta ner mitt bandage - och hur i hela friden fixar jag detta? Jäkla s.k.i.t.
Jo....jag tar givetvis på mig min blåa diskhandske och tejpar fast den så att det inte rinner ner vatten, ja du fattar... Ha, dagens I-landsproblem - släng dig i väggen!

Inga kommentarer: