måndag 23 april 2012

skyddat för insyn...nice

Nu börjar det dra ihop sig. Imorgon är det en månad kvar tills jag ska flytta.

Min entusiastiska stil vad gäller röja-rensa-ge bort till kompisar/skänka annat till loppis-och-packa resten håller i sig. Jäklar vad jag har haft en massa s.k.i.t. men samtidigt har det varit hur kul som helst att rensa bort och ut! Idag har jag tagit bort mina gardiner - de enda jag haft i lägenheten - putsat fönstren och gjort så här....

Det är nämligen söderfönster ut till min balkong - och jag har inga persienner här, så det gäller att va om sig och kring sig och skydda för att inte allt här inne ska blekas av den härliga solen. Fast samtidigt, golv och möbler måste väl vara utsatt för extrem sol under en längre period för att det ska bli nån färgskillnad eller hur? Men med mitt insynsskydd så blir det iaf inte så jäkla varmt i lägenheten. För nu hoppas jag att solen skiner varenda dag och att det snart är sommar !!

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Ja, tänk vad man kan samla på sig mycket prylar! Vi ska inte flytta men trots det pågår det rensning här hemma just nu. Både jag och maken är i rensartagen och det är en rätt befriande känsla faktiskt.

Jag hoppas att solen kommer skina härligt gott på dig. I lagom dos genom insyn/solskyddet vill säga. ;)

Kram Lotta

Gaymasen sa...

Smart. Haha. Och ja sommar hoppas vi verkligen på snart!

Och taaack! Klockrent, haha. Den var bra. ;-)

Ibland undrar jag själv hur man (jag) hinner med bloggen varje dag. Men på något vis går det ihop varje dag ändå. Haha. ;-)

Trevlig helg! :D