måndag 9 april 2012

varannan-dags-väder

Ja vad har jag gjort under den här påskhelgen när det varit ett sånt där typiskt varannan-dags-väder?

Påskafton gick jag och längtade och väntade på mannen med stort A - i snöstorm. Jag var iofs inomhus.
Påskdagen när solen sken som om det vore den sista dagen forever för just detta - ja då tillbringar jag och mannen med stort A en stor del i bilen - för att vara så där "inne" med att bevista konstrundan. Hmmm, ja det blev EN titt och sen inget mer. Och inget mer utomhus heller.
Och vad gör jag då idag - sista lediga dagen denna helgen? Utomhus är det mulet, det duggregnar och det känns som det är flera minusgrader. Vad tror ni att jag gör? Ingen gissning?? Jo då putsar jag mina fönster. Visst är jag riktigt jäkla blåst? Just det, glömde jag säga att det blåste som bara den också? Ute alltså. Att jag sen har fönster som man öppnar inåt - ja då fick jag ju undan dammråttorna också. Så det gäller att göra två flugor på smällen samtidigt. Eller heter det att man ska smälla två flugor samtidigt? Hmmm, ja nåt är det. Det där om att göra två saker på samma gång. Sån är jag.

Inga kommentarer: