söndag 8 april 2012

konstrunda eller åtminstone EN titt...

Om man kommer fån Malmöhållet och bor som jag gör - i en liten håla halvvägs till Österlen, ja då bara måste man ge sig ut på konstrunda så här i påsktider. Helst ska man stanna till vid varenda röd-gula cirkel utmed vägen som signalerar KONST (eller KONSTigt-hittepå-men-kom-gärna-in-och-köp-nåt-fäncy-shit, billigt-billigt, typ).
Idag bestämde mannen med stort A och jag oss för att vara lite kulturella och åtminstone göra något litet stopp i närheten. Vi valde ett stopp; att köra till Ystads Saltsjöbad för att titta på 2 x Gynnings utställning. (Jag är ju som jag är och tog givetvis med mig min kamera. Tänkte jag skulle fota nån liten tavla och göra en likadan själv. Nä, det tänkte jag inte alls, jag tänkte placera mannen med stort A bredvid nån tavla och typ bara fota honom...hmmm).
Inne på Ystads Saltsjöbad möttes vi givetvis av en vit lapp med stora svarta bokstäver på; FOTOGRAFERING FÖRBJUDEN. Typiskt!

Bild från Gynnings hemsida

Ja, jag är ju inte en fan av Gynning så att jag köper något av hennes KONST(iga)VERK,
hennes priser stämmer inte riktigt överens med min budget  
  (allt från lite småpengar 'harkel'...till typ 70 tusen...)

Hennes tavlor är lite svår-hängda
- ja inte svårhängda så, för de har väl nån form av upphängning på baksidan...
för de "lyser upp" en hel vägg - utan belysning då alltså....


Inga kommentarer: