tisdag 20 mars 2012

minnen...2

Jag hamnade på en annan persons blogg för några dagar sedan. Jisses vad jag fastnade där. Ja inte fastnade så att jag var fastklistrad, men nästan. Jag läste och läste; skrattade, asgarvade, grät en skvätt på ett par ställen och var bara 'in love'.
Vilka minnen som bubblade upp i mig.
Minnen på mina två underbara grabbars födelse. Ja de föddes ju inte samtidigt, jag fixade det så att det blev fyra år och nio dagar mellan. "Fixade" lät enkelt, men det låg en del planering bakom. Mest att jag önskade att de skulle fylla år tidigt på året - och februari är väl inte illa pinkat? Sen var det nog mest tur att det blev som det blev. Med tiden på året alltså...
Sen dök minnet upp när jag träffade mannen med stort A. Han är faktiskt utvald och 'handplockad' av mig. Bara en sån sak. Att han sen tyckte att jag var en "snygg och spännande" dam gjorde ju att det blev som det blev. Med att vi har fortsatt att träffas alltså...
Ja som det kan bli, när timmarna bara springer iväg och man läser någon annans blogg...

Inga kommentarer: