måndag 14 februari 2011

jag har fortfarande inte...

Jag har fortfarande inte återhämtat mig från hyresvärdens besök i min lägenhet.
Jag har fortfarande inte hört något från honom när det gäller OM det blir någon slipning och omlackering av mitt parkettgolv...
Jag har fortfarande inte hört något från honom när det gäller elkostnaden för fläkten som stod igång dygnet runt mellan sjunde december och fjärde januari...
Jag har fortfarande inte hört något från honom med information om när det är tänkt att rören i hallen skall byggas in...
Jag har fortfarande inte hört något från honom när det gäller hyresreduktion...

Jag har DOCK fortfarande en lägenhet som ser ut som ett bombnedslag...fast nä, kanske mer som om någon är på väg att flytta in - och inte har bestämt sig för var alla saker ska stå....eller är på väg att flytta härifrån, eftersom ingenting står där det ska stå....om ni förstår vad jag menar.
Min hallbyrå står vid soffan - eftersom hallen inte är riktigt klar och de behöver komma till för att kunna bygga in rören...nån gång. Här står den definitivt inte bra...om nu parkettgolvet skall fixas...
Mina matrumsstolar och vita skåp står i sovrummet...eftersom parkettgolvet kanske skall slipas/bonas... eller kanske inte nåt alls?
Mina böcker - wow så många jag hade - är placerade i min garderob i sovrummet...för OM parkettgolvet skall fixas...då måste både matrum OCH vardagsrum tömmas...eftersom parkettgolvet ligger i båda rummen utan någon tröskel mellan...
Behöver jag förklara mer?????

Inga kommentarer: