fredag 4 februari 2011

ny BH

Köpa ny BH. Ett rent helvete, om jag får säga det själv... Det händer, fast det är inte ofta, att jag stannar till på BH-avdelningen - det finns alltid sååå mycket snyggt - och jag vet ju precis vad jag vill ha. Glad i hågen och med enorma förhoppningar börjar jag plocka till mig olika modeller, i olika färger, i min storlek. Just det - vad var det nu för storlek jag skulle ha? Tänker på min nuvarande BH. Den är som en kär gammal vän, den har hängt med länge (inte bara BH'n som "hängt" med....) och den fyller sin funktion. Nja, det är väl nåt annat som fyller den...hmmm. Eftersom jag inte är helt hundra på vilken storlek jag har, tar jag lite olika. På måfå sådär. Fast jag tar inte de allra minsta eller de allra största, så mycket vet jag.
Jag beger mig till provhytten och gör vad man skall...tar av mig...och får världens chock!! Hur ofta speglar man sig i en sån belysning?? Tur att provhytterna är så små att det bara får plats en person i varje - oftast... Jag provar BH efter BH. Någon är för liten, behagen vill krypa över kanten. Någon BH är för stor, hjälper kanske om jag fyller på med lite toapapper. Helt ärligt, av de typ 15 olika som jag tagit med mig, hittar jag inte en enda BH som passar, men jag hittar en modell som jag gillar och som jag behöver ha en mindre storlek av. MEN det är nu jag börjar fundera på om jag verkligen behöver köpa en ny BH, för OM jag skall hämta en mindre storlek av just den här modellen som jag fastnat för, betyder det att jag måste ta på mig mina kläder, lämna provhytten och gå och hämta den andra storleken OCH sen gå tillbaka till provhytten, ta av mig IGEN och prova den så att den sitter som den ska.
Näe...helt ärligt...jag orkar inte, jag är varm, helt slut och svettig. Jag får kolla på nätet om jag hittar nån ny istället....nu vet jag ju storleken. Eller? Nä, jag tror inte att jag vet, och att kolla mina "gamla" BH'ar är lönlöst - jag klipper oftast bort den där lilla flärpen med storleken på...  Näe...jag får helt enkelt besöka den EXKLUSIVA BH-butiken där expediten ordnar ALLT - och där jag inte behöver leta storlekar, färger eller modeller utan bara stå (halvnaken) i det hemska ljuset i provhytten och få in och prova BH efter BH och säga "nä den var för liten", "har du denna i svart?", "ska det se ut så här?", "den här satt bra"... De gångerna jag får sån hjälp slutar det oftast (alltid!)med att jag köper en BH. Jag är supernöjd över att ha hittat en bra BH....men priset?? Hmmm....jag köper EN iallafall....

Inga kommentarer: