torsdag 3 februari 2011

ordning och reda

Ibland är det skönt att bo själv. Ibland alltså.
Fast jag hade inte sagt nej tack ifall Prince Charming hade bott här...nån dag i veckan kanske....hmmm...

Det här med att bo själv har sina fördelar - tänk bara en sån sak som att man till exempel vet var man har sina saker, var man ställt dom och att det inte är någon som flyttar på dom. Framförallt prylarna i badrummet. Schampo, balsam och duschkräm - var sak på sin plats för att underlätta - ett litet system som gör att jag hittar och använder vad jag behöver... Eftersom jag ser dåligt utan mina glasögon kan det nämligen bli problem... Ja "jag ser", men definitivt inte bra - och jag kan definitivt inte läsa liten text utan brillorna på...och i duschen är det ju inte smart att ha glasögonen på...eller?
När min yngste son bodde här - då flyttade han runt på alla möjliga och omöjliga saker - ja inte direkt att han medvetet ställde sakerna på andra platser (det tror jag inte iallafall), utan mer att han ställde tillbaka dom där det fanns plats - eller där han gjorde plats.
Jag tänker på ett tillfälle när jag skulle duscha - tar schampoflaskan, trycker ut en rejäl klick i handen och gnider in i håret. Konstigt att det inte blir något lödder? Jag tar en klick till - samma flaska - samma procedur. Men...det blir fan inget lödder. Tänker att det antagligen beror på att jag troligtvis har så mycket mousse och vax i håret och att det därför inte löddrar. Jag fortsätter att försöka få skum och lödder, men totalt meningslöst. Sträcker mig efter mina glasögon. Tar flaskan jag använt med schampo och läser... BALSAM. Klart att det inte blir nåt lödder då! Tittar på hyllan i duschen - inte en enda flaska står på rätt ställe (enligt mig alltså)....helvete!
NU när jag bor själv - vet jag precis vilken flaska som är vilken....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men alltså, hur lika får man vara?! Jag ser ju oxå megailla och har gjort samma tabbe som du- fast med bodylotion- det var ett helsike att få ur det ur håret kan jag tala om;)) Nu duschar jag ibland verkligen med glasögonen på- allt för att kunna SPRINGA ut till lillan i nöd när hon skriker (läs rocka vagnen eller sittern;))

AE sa...

Jennie...jag vågar knappt "erkänna det"...men jag har en sån där härlig ansiktskräm på tub (från Apoteket)...som jag faktiskt klämt ut på tandborsten en morgon direkt efter duschen och utan glasögon...gott var det inte - men då fick jag ju tillfälle att byta tandborste...
Kram