lördag 5 februari 2011

min drömlägenhet i Malmö

Jag har letat och letat, jämfört olika storlekar, funderat på möjliga förändringar, tittat på omgivningarna, funderat på vilket område jag skulle kunna tänka mig. Vägt för- och nackdelar. Helt enkelt - lagt ner lite energi...hmmm nä tvärtom, jag har lagt ner MYCKET energi på detta. Helt plötsligt fanns DEN bara där, rakt framför ögonen på mig. MIN drömlägenhet!!!! Alltså ni anar inte...lägenheten är så jävla läcker!! Det är en etage-lägenhet...alltså jag är totalt såld på den. Vill ha, vill ha, vill ha !!!!!  Det är kök, ett litet rum bredvid (som jag isåfall tänker ta bort/göra om för att göra köket större - absolut inte för att det behövs - utan mest för att jag VILL ha ett STORT kök) vardagsrum, badrum och hall och så...på första våningen...och sen kommer man till sovrummet på ovanvåningen...via en spiraltrappa. Jag har ståpäls när jag tittar på bilderna hos mäklaren, och jag vet precis...hur det kommer att se ut - när JAG bor där.
MEN... allt som smakar - kostar givetvis en hel del. Inte precis "fickpengar" precis... MEN månadskostnaden är LÅG - väldigt låg. Så om jag hade haft lite/mycket sparade pengar...hmmm, ja då hade det inte varit några problem.

Jag har ett förslag - om alla ni, mina kära älskvärda vänner - lägger en liten slant (typ 3-400 tusen var... fast det beror klart på hur många ni är som vill hjälpa till/vara med) så kan det nog fungera. Då har du/ni helt plötsligt en andel i min fantastiska våning - som då blir typ andelslägenhet - och kan utnyttja den när ni vill...och när det passar mig, men det tar vi sen... Givetvis beroende på din andel...men åtminstone någon kväll/natt om året...när ni ska till den stora staden och festa lite....då har ni övernattning "gratis". Frukost och dusch kan också ingå i dealen. Visst är idén bra???

Sen har jag ett förslag till - eller nä, det är ett önskemål...jag har lämnat in lite lottorader och måtte de där bollarna rulla ut rätt ikväll när det är dragning och det sen bara är JAG som vinner drömvinsten på typ 82 miljoner för då jäklar - då ringer jag mäklaren bums och säger att lägenheten är såld - till mig!! och betalar kontant!
Jag hade inte sagt nej tack till 3-4 miljoner om det nu skulle skita sig med drömvinsten.....

Jag har skrivit upp adressen till den här underbara lägenheten - för blir det inte som jag vill NU... har jag kanske tur i spel om någon månad eller så - ja då går jag dit och ger dom som bor där ett erbjudande som de inte kan motstå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, jag bara äääälskar dina inlägg. Läste först att vi alla skulle lägga 3-4 tusen var, och tänkte att : jamen det är väl klart vi ska (ett billigt sätt att "slippa" hotell ett par gånger om året=. Tänkte just be om ditt kontonr, när jag såg nollorna efter..Herrejävlar, är det så dyrt att köpa. Sjukt jue. By the way så var det jag som tvålade in min huvudsvål med bodylotion i en annan kommentar, men det fattade du säkert;) Kram JennIE

AE sa...

Älskade JennIE...du är underbar med dina kommentarer och jag är sååå glad att din dator fungerar igen...eller är det DU som fungerar?
Jo, bostadsrätter i Malmö är nog rätt dyra, just den här som jag VILL HA, ja den kostar en liten slant.
Jag skickar mitt kontonr på mail till dig, dina 3-4 tusen kan komma väl till pass - om nu ALLA gör likadant...fast då får ni kanske göra insättningen månadsvis??
Kram