söndag 6 februari 2011

köpa TV

Jag måste nog investera i en TV. En sån där platt och tunn. En sån som alla andra har. Verkar det som iallafall. Men jag vet inte vad det är för en sorts platt-TV som jag ska köpa. En LCD, LED, HD-ready eller plasma...finns det nån mer sort?
Fungerar det på samma sätt när man ska köpa TV som när man ska köpa en dator?? När man ska köpa en ny dator, får man frågorna (JAG fick det iaf); vad ska du ha den till? (Ja, vad har man en dator till?) ska du spela spel (räknas kortspel och mahjong?) lyssna på musik (ja, om jag vet hur jag ska ladda hem musik) eller är det viktigt att kunna se filmer, fixa med foton osv (alltså, klart jag vill allt det)..och då helt plötsligt blir man erbjuden i princip en värsting-dator!
Jag tror att jag måste förbereda mig, alltså rent mentalt, så att jag vet lite vilken sorts TV jag vill ha. Om jag säger att jag vill ha en BRA TV-bild, jag vill kunna ansluta min DVD med surround-system (just det, en sån har jag) och gärna kunna ansluta min dator - varför vet jag inte riktigt, men gör inte alla det? Jo, en sak till....vågar knappt säga det, men jag har en VHS som jag gärna vill kunna ansluta vid tillfälle. Vaaaa? Är det ingen som vet vad en VHS är? Nåja, den kan vi kanske hoppa över då.... Är det nåt mer jag behöver tänka på?
Jag vet inte vad jag vill ha...en platt-TV bara...ska det va så jäkla svårt???

Fast jag struntar nog i nån ny TV, för just nu vill jag hellre investera i en bostadsrätt. I den stora, stora staden. Den som jag var och tittade på idag....shit pommes frites....VILL HA !!!!!

Inga kommentarer: