lördag 19 februari 2011

lära sig nåt nytt

Ibland får jag lite konstiga idéer.
Eller rättare sagt, JAG tycker inte de är konstiga, men det finns säkert andra som tycker det. Eller så tycker de att det inte passar "min ålder" att göra vissa saker? Men, helt ärligt...jag bryr mig inte. Jag är ju inte som alla andra....hmmm...jag tycker bara att det är kul. Jag tycker om att utmana mig själv, lära mig lite nytt, även om "sakerna" är lite annorlunda.

En sommar gav jag mig katten på att jag skulle lära mig att busvissla. Vid varje tillfälle jag hade stoppade jag ena handens fingrar i munnen, formade tungan och blåste. (Oj vad svårt det var att förklara "hur man gör", men du fattar kanske?). Jag tränade överallt; i bilen, på stranden - ja inte om det fanns en massa människor runt omkring, ibland hemma - oftast om jag var ensam, fast det hände att jag gjorde det även om min unge man var hemma. Han var ibland jäkligt irriterad över det...för det tog ju ett tag innan det blev nåt ljud alls.... MEN till slut...den sommaren...då lärde jag mig!!! Så nu KAN JAG BUSSVISSLA !! Du anar inte hur kul det är att kunna...ja det är ju inte nåt man behöver för att överleva, men tänk - bara att lägga upp en busvissling så där - om man vill ha lite uppmärksamhet typ....

Nästa projekt som är på G.... jag ska lära mig att busvissla UTAN att använda fingrarna. Du vet, bara så där...forma munnen, tungan... och så bara blåsa... och så ska man få fram världens busvissling.
Men fan vad det är svårt!

Inga kommentarer: