söndag 6 februari 2011

lottovinst

Äntligen hemma....sätter igång datorn....loggar in på svenska spel för att kolla lottoraderna. Hmmm.... Scrollar ner för att se utdelningen. Ingen med sju rätt på lotto 1. Fan eller jippie...fan för att JAG inte vann och jippie för att ingen annan heller gjorde det. Alltså, hur tänker jag? Fy Anneli!
Scrollar ner och ser siffrorna i lotto 2. Hmmm.... Jag vet inte ens vilka siffror jag själv spelade.... scrollar ner en bit till - fyra rader med sju rätt - som vinner lite mer än 565 tusen - ingen miljonvinst alltså. MEN...om någon av dessa fyra rader spelat på joker och har två siffror rätt - då vinner dom drömvinsten.....kollar det dragna jokernumret....ingen av de fyra hade minst två rätt.... vilket betyder att JAG har en ny chans på onsdag. Till drömvinsten - på minst 95 miljoner eller nåt sånt.

Jag måste nog kolla mina lotto-rader.... tänk om det är JAG som har vunnit 565 tusen....

Keep on dreaming - jag hade fyra rätt...och vann 25 kronor. Jag skall nog öppna ett speciellt konto för tipsvinster....måste prata med min rådgivare på banken - jag menar, jag kanske får betala förmögenhetsskatt ???

Inga kommentarer: