torsdag 10 februari 2011

stum

Jag är helt stum.....tyst....chockad....arg...ledsen....irriterad....fy fan vad jag är besviken....eller jag ska kanske inte ge upp än utan hoppas på att få se "ett ljus i tunneln"?
Min hyresvärd har precis varit här...och tittat och känt på mitt parkettgolv. Mitt vattenskadade parkettgolv som JAG bara väntar på ska slipas och lackas om.... Jag har så smått börjat flytta ut mina möbler från rummet och lever/bor fortfarande i världens jävla röra, rent ut sagt...
Han gick ner på alla fyra och drog med händerna över golvet. "Ja du...."sa han. "Ja, det känns ju att golvet har tagit skada...det är ingen jämn parkett, men jag vet inte om det blir eller behövs någon slipning....det går kanske att BONA upp ytan igen? Jag får kolla med försäkringsbolaget, för det är inte säkert att de tycker att en slipning ska behövas."

Behöver jag säga nåt mer???

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för TRAMS? Varför skulle försäkringsbolaget motsätta sig detta om inte fastighetsägaren lägger fram det som att det inte behövs egentligen. I sådana stunder- som för dig varit alldeles för många och långa under denna renoveringsperiod- önskar man bara att man hade sitt EGET boende. Det bara snålas och gnids när någonting ska göras vid, och de verkar inte inse att det kostar mer i längden än att göra saker ORDENTLIGT från början...Bläärk säger jag bara. Styrkekramar/Jennie

Gaymasen sa...

På alla fyra till och med? Trist vilket som.

Och tack som alltid för fina ord! Det värmer. :) Kram

AE sa...

Jennie; Man (jag) är så jäkla hjälplös i en sån här situation, JAG kan "bara" va arg, pissirriterad och lessen...sen blir det ju ändå vad husägaren bestämmer. Tycker han att det räcker med att BONA upp parketten, som både har blivit ojämn och har skarpa kanter...ja, vad ska jag göra?? Bo kvar och "bita i det sura äpplet" - eller flytta för att jag inte är nöjd?
Hjälp av Hyresgästföreningen? Jo grattis! "Det är ju en gammal lägenhet"...
Gaymasen; Åhhh vad glad jag blir att du har hittat till min sida!! Tack för din goa kommentar ;-)!
Kramar

Anonym sa...

Jag vet precis hur maktlös du känner dig.. och hyresgästföreningen är för fan ett skämt. Enda gången man ser till dem är när de är ute och rekryterar nya medlemmar. Man känner sig väldigt liten i sammanhanget, tyvärr. Och även om det bor en liten rebell i både dig och mig finns det tyvärr inget man kan göra mer än att- som du själv säger-flytta för att visa sitt misssnöje. Flytta till vadå? Det är precis likadant överallt. Depressing it is. Love and Hugs/J