lördag 19 mars 2011

återvinning

Det där med återvinning är bra. Allt skall sorteras för att kunna återvinnas...till nya produkter. Matavfall kan bli bränsle, tidningspapper blir till nya tidningar, glas återvinns för att bli nya glas... Visst är det smart?
Jag har en egen återvinningscentral i min lägenhet...om jag själv får säga det. Jag har ju de senaste veckorna rensat och röjt överallt - i skåp, garderober, hyllor och lådor....FÖR eftersom jag fortfarande har världens röra - möblerna på "fel ställen", golvet i vardagsrummet ännu inte fixat - så kan det ju kvitta om jag rör till det ÄNNU MER.
Jäklar vad mycket jag har kastat....men även lagt i olika högar för att lämna till; återvinning, loppis, kanske nån kompis som har suktat efter just "det" som jag har haft...ja ni fattar säkert....

Jag hittade 22 - jo du läste rätt....tjugotvå par KINA-pinnar - såna där man äter med... Varför i hela friden har jag sparat på så många??....och vad kan man ha dom till - mer än att äta med alltså? Hmmm...

Jag hittade också en massa tidningar och tidningsurklipp som jag bara vet...att jag inte kommer att läsa... nånsin...

Då fick jag världens idé.... jag gör nåt snyggt av kinapinnarna och tidningarna....så det blev en hel del klippa, vika och klistra nån timme....och resultatet? Ja inget märkvärdigt...egentligen....

Inga kommentarer: