tisdag 29 mars 2011

mobiltelefon

Mobiltelefon. Alla har en. Nästan alla iallafall...har åtminstone en. Den används överallt och i princip till allt. Man ringer med den, skickar sms, bilder. Man har den till musik. Man kopplar upp sig på nätet för att kolla...sin Facebook?

Mobiltelefonen tas dessutom med i alla sammanhang -  på jobbet, konferensen, bion, daten, skolan...och visst tar man med sig mobilen när man ska på fest? Hur tokig är man? Det här med att skicka sms när man festar är ju helt vansinnigt?
Detta hände för ett tag sen. Jag var på fest. Stämningen var på topp. Du vet, man sitter och snackar, nån får ett sms - som ska läsas upp högt till församlingen...och så ska man alltid själv läsa upp något eget sms som man fått...och så håller det på en stund tills man plötsligt kommer på att man ska skicka nåt litet gulligt meddelande till någon....just när man blivit lite (väl) rund om fötterna... man skriver och raderar, skriver och raderar och sen skickar man iväg det.... I det här läget tycker man att det tar evigheter innan man får svar, och när man väl får det så står det bara "???"...

Man gör ett nytt försök....helt meningslöst egentligen, men i det här läget ger man sig inte.... Det är tyst i mobilen alldeles för länge...så då skickar man ett nytt sms... Eftersom man fortfarande inte får nåt svar, så lägger man ner hela projektet. Tror man.....

Nästa dag, när man kollar sin mobil, får man världens chock! Vem f-n har använt min mobil? Det kan ju inte vara jag som skickat TOLV sms till en och samma person...och fått ETT svar? (Som dessutom inte kan klassas som svar eftersom det bestod av tre frågetecken). Och om det är jag - varför har jag skickat dom till honom - som jag inte ens umgås med längre?? Det var ju minst tre år sen....Helvete! När jag sen läser mina skickade sms, usch Anneli! Usch och fy....och jag förstår egentligen inte varför han inte svarade....han hade världens chans. Men som sagt det var tre år sen och livet går trots allt vidare. Tack Gode Gud för det!!!
En sak är säker - JAG ska aldrig, aldrig skicka sms när jag är på fest !!!  ...MEN...mobilen måste jag ju ta med mig...ifall någon skickar till MIG.

Inga kommentarer: