lördag 26 mars 2011

min tur idag ??

Idag har jag tänkt att lämna in mina lottorader...IGEN. Samma rader som jag brukar lämna in. Varje lördag. (Det händer att jag även lämnar in några rader på onsdagar....om jag kommer ihåg det och är i närheten av någon spelbutik).

Denna lördagen är det väl ändå min tur att vinna...lite mer än vad jag brukar? Jag menar, hur kul är det att (nästan varje vecka) få fyra rätt och vinna 24 kronor? Denna omgången är drömvinsten uppe i hela 84 miljoner kronor. Tänk dig det...åttiofyra miljoner...
För att vinna 84 miljoner, gäller det "BARA" att få SJU rätt på Lotto och så ha TVÅ ynka rätt i Jokernumret.... Hur svårt är det? (mitt svar: Jävligt svårt!). Nog för att lotto-bollarna är runda och allt kan hända, men icke att de rullar som jag vill. Det rullar alltid ut fel bollar i den där lilla rännan...


Jag vet inte ens om det ligger åttiofyra miljoner i den här högen...men egentligen kan det kvitta. Jag tänker inte ens räkna tusenlapparna.... Tänk om DU....förlåt, menar självklart...tänk om JAG hade vunnit allt detta? Alltså, då kommer jag att få världens jävla "tuppjuck"....

Vad jag skulle gjort om (nu måste det va frågan om NÄR) jag vunnit så enormt mycket pengar? Hmm...så svårt det blev....först av allt skulle jag betalat min CSN-skuld. En liten löjlig summa i det här sammanhanget...Jag hade gett mina två unga män "lite cash" som de kan ha lite kul för sådär med en gång...men givetvis också gjort investeringar för ett antal miljoner för att trygga deras framtid...
Sen hade jag....faktiskt....tagit kontakt med den personen som köpte "MIN" etage-lägenhet i den stora staden, och gett honom/henne ett erbjudande om att sälja den... till mig.
Sen är det väl det "gamla vanliga"....köpt ny bil, tagit mc-kort (hur många skulle gjort det??)....och sett till investera pengarna så att jag även fortsättningsvis skulle varit ekonomiskt oberoende....
Visst, jag hade nog också gett lite cash till några av mina goa vänner - hur mycket är det man kan ge bort bara sådär...eller hur mycket får en person ta emot utan att ta upp det i nån deklaration?? Är det fortfarande 10.000 ?? Någon som vet??

Jag tycker inte om såna här rubriker (från mars 2010);
Lottovinst på 214 miljoner kronor i Skåne
En spelare i Skåne vann på lördagskvällen 214 miljoner kronor på Lotto. Den största spelvinsten i Sverige hittills.

Jo, om det är JAG som vinner. Då får det gärna stå EN SPELARE....men när det är någon annan som vinner (så här mycket!!!!) då tycker jag att vinsten ska delas upp. I just det här fallet förra året, så kunde de ha haft ett vinst-tak på....fem miljoner var. Då hade helt plötsligt...typ 42 olika personer kunnat vinna 5 miljoner var.... DET hade varit kul !
MEN, nu när jag kan vara lite EGO....vinner jag 84 miljoner idag....då ska det fani-i-mig INTE DELAS upp på flera....

Inga kommentarer: