tisdag 1 mars 2011

jag lär mig...

Jag lär mig ALDRIG !!!
Så fort nån hantverkare eller vaktmästare kommer hit och informerar om att "imorgon kommer vi vid sju-halv åtta på morgonen och..." så tror jag stenhårt på detta. Jag borde ha lärt mig, det har ju varit en hel del folk springande här de senaste FEM MÅNADERNA....hmmm...och definitivt inte när de sagt att de skulle komma....och definitivt INTE gjort nåt...
Igår kom husets vaktmästare och informerade om att han skulle komma och fixa i min hall (bygga in rören) och undrade om det var ok att komma hit redan halv åtta....helt OK svarade jag - glad och förväntansfull över att nånting äntligen skulle färdigställas. Jag var ju ändå ledig idag...då passar det ju bra att gå upp tidigt....hmmmm...
För att göra en lång historia kort - jag gick upp kl sex och fixade till mig och sen var det i princip bara att vänta.... Jag hann med en hel del...och inte fan kom det någon vaktmästare halv åtta. Han hade inte heller dykt upp innan jag gav mig iväg...halv tolv!!
Nåja, när jag till slut kom hem igen - vid halv sex på kvällen - var rören inbyggda!

Inga kommentarer: