måndag 7 mars 2011

godkänd eller inte??

Bilbesiktning. Jag gillar att åka dit med min bil. Helt ärligt! Jag har ju världens underbaraste bilmekaniker...OM det skulle skita sig alltså...men jag har ju inte världens tjockaste plånbok eller konto...så OM det skulle skita sig, ja vad säger man då....shit happens..?!

Idag har jag varit på bilbesiktningen. Det är så himla kul, men jäklar vad snabbt det gick....det var knappt att jag hann följa med killen när han gick under bilen. Jag menar, hur ofta får man möjlighet att inspektera underredet på sin bil?? Alltså såååå ordentligt?? Jag följer alltid med besiktningskillen när han "håller på" med min bil. (Visst är jag knäpp?)
Men idag gick det undan....helt plötsligt var allt över...jag fick tillbaka bilnyckeln, och bara väntade på att jag skulle få ett blankt protokoll i handen...när killen säger: "Din vindrutespolare fungerade inte. Du behöver kanske fylla på behållaren? Jag fick inte igång den iallafall... Så din bil är INTE godkänd, MEN du behöver inte göra nån ombesiktning. Du ska bara se till att fixa så att den fungerar igen"... WTF ??
Ja det var väl inget mer att göra än att säga tack o hej och gå ut och köra därifrån. Självklart satte jag igång vindrutetorkaren och vred runt för att spruta spolarvätska på rutan...och GIVETVIS fungerade den! Åtminstone på framrutan....det hände ingenting på bakrutan....så det var kanske DEN som behövde fyllas på ??? Hur viktigt är det? Det räcker väl om jag kan se framåt ?? Om jag nu behöver kolla bakåt, så är det inga problem för mig att titta genom bakrutan (oavsett om jag har vindrutetorkare och spolarvätska eller ej) och jag kan självklart titta i sidobackspeglarna också, om jag nu skulle behöva det.... Snacka om petiga typer på Bilprovningen !!

Inga kommentarer: