onsdag 23 mars 2011

blind date

För många år sen var jag på en blind date. Det var tider det, alltså att det hände för många år sen. Det hela började på en sån där kontaktsida, på nätet du vet... 
match.com – mötesplatsen.se - edarling.se  osv.....    

Efter ett tag var det en man som började besöka min sida, väldigt ofta. Jag kollade upp hans sida...han hade ingen bild på sig själv, men hans presentation väckte mitt intresse. Hmmm tänkte jag... För att göra en lång historia kort, så började vi skriva till varandra på den här dating-sidan...och till slut hade vi bytt hotmail-adresser och fortsatte hålla kontakten. Efter ytterligare ett tag bytte vi faktiskt telefonnummer....

Jag glömmer aldrig den där telefonräkningen jag fick - men jag har glömt beloppet på just det där samtalet....men jag kände iallafall inte igen numret så givetvis vrålade jag till sonen - Vem i helvete har du ringt ett mobilsamtal till - och snackat med i en och en halv timme?????  Det hör till saken att sonen vid några tidigare tillfälle hade för vana/ovana att ringa kompisarnas mobiler för ganska stora belopp, så därför reagerade jag som jag gjorde. Han tittade på mobilnumret som stod på räkningen och sa;  "Det där numret känner inte jag till" och givetvis "jag har fan inte ringt nån och snackat så länge!
När vi kollade var det givetvis JAG som ringt...till den här mannen. (Jag sa förlåt till sonen!)

För att komma till poängen....blind date...jag hade fortfarande inte sett något foto på mannen, han berättade lite hur han såg ut, (han ville inte ha foto på den här dating-sidan, för att han bodde i en liten ort där alla kände alla) jag hade läst hans presentation och alla mail han skickat...och att vi pratat i telefon några gånger...han var charmig, trevlig, rolig och förståndig.... den uppfattningen fick jag iallafall....bara hans röst gjorde att jag fantiserade om Sten Nilsson i Sten & Stanley, inte för att Sten Nilsson är nåt speciellt, men ändå.. ni fattar säkert vad jag menar, men man gör ju sig en bild av den man pratar med, eller är det bara jag som gör så?
Vi bestämde oss för att träffas...på ett neutralt ställe...någonstans...typ någon restaurang eller fikaställe, eller vad det nu var. Jag körde dit, full av förväntan, parkerade min bil. Tittade mig omkring. Gick ur bilen och låste den. Började gå mot restaurangen. Usch vad det var pirrigt. Jag går mot ingången, det kommer lite andra människor som också skall in. Helt plötsligt tyckte jag alla såg ut som om dom skulle på date. När jag börjar närma mig ingången kommer det en man från motsatt håll och går också mot dörren. Han kan det INTE vara, tänker jag. Hoppas att det INTE är han, fortsätter jag att tänka..hoppas, hoppas, hoppas.... Mannen tar i dörrhandtaget och öppnar dörren för mig, samtidigt som han säger; "Det måste vara du som är Anneli...så kul att äntligen träffa dig!...det är jag som är...."
Jag kan bara säga så här, att gå på blind date är INGET KUL !!! Det känns hemskt att säga det, men jag blev jäkligt besviken...no details...han hade INTE berättat ALLT om hur han såg ut.... Men men... Han snackade i en timme - i princip - jag pratade absolut så lite som möjligt, vi hann med några koppar kaffe - mest för att jag skulle ha nåt att göra, när det pep till i min mobiltelefon. Ett sms från en av mina tjejkompisar; "Är han läcker?? Hoppas du njuter".... Jag ljög snabbt ihop för mannen att det hade hänt något hemma och att jag var tvungen att åka tillbaka omgående...jag tackade för mig och sa hejdå.
(Så fort jag kom hem skickade jag ett mail och tackade för visat intresse och att det (för min del) räckte med den kontakten vi hade haft, inget mer. Han i sin tur var förtvivlad och tyckte tvärtom; "vi som fick sån fin kontakt när vi träffades".... jo visst...)

Jag kan väl säga så här också....att gå på blind date med någon som ens bästa kompis känner, har sett och tycker skulle passa en... DET hade nog varit annorlunda....fast inte nu....när PC finns, på sin vita springare....

1 kommentar:

Gaymasen sa...

Hahaha usch! Jag skulle nog aldrig kunna gå på blinddate. Inte för att jag är ytlig så av mig men jag vill ha ett ansikte till personen jag träffar INNAN jag träffar personen. Haha.

Och tack! Nästa gång (om det sker någon mer gång) tar jag med mig heliumballongen och ballen i högsta hugg. ;)