onsdag 16 mars 2011

nu e jag trött...

Vilken vecka...som inte ens är slut....
I måndags var jag först på en föreläsning fram till lunch. Kommer tillbaka till jobbet för att jobba till 16...och märker att vi inte fått tag på någon vikarie som skulle jobba kväll. För att göra en lång historia kort...jag blev inbeordrad att jobba 16-21.30.
Inget fel i det så...det ger tydligen en hel del "extra" pengar när det handlar om inbeordring....

Igår skulle jag på en handledare-utbildning som började kl 9....tar tåget halv åtta....som inte kommer längre än till Skurup. Det hade tydligen hänt någon olycka med det mötande tåget...no details. Står i Skurup och väntar på ersättningsbuss när jag bestämmer mig för att ta tåget tillbaka till Ystad för att istället ta min bil. Kör som en galning, parkerar på en varuhus-parkering i närheten av skolan dit jag skulle.....utbildningen väldigt givande....återvänder till bilen... och har fått PARKERINGSBÖTER!!
Ja, det passade ju bra...jag fick ju lite "extra" pengar i måndags.... Helvete! Plus minus noll alltså.

Idag, efter utbildningsdag två, är vi klara tidigare än beräknat så jag skyndar mig till Centralen...för att konstatera att tåget är INSTÄLLT och ersatt med buss. En fullproppad buss, som givetvis skall in och släppa av folk på varenda tågstation på vägen till Ystad...Svedala, Skurup, Rydsgård, Svarte..........
Åkte från Malmö halv fyra - och kom hem KVART ÖVER FEM!!!

Imorgon hade jag tänkt att gå på min zumba-kurs på kvällen och ville byta arbetspass med någon på jobbet....men givetvis...INGEN kunde byta, vilket innebär att jag missar zumban....Helvete 2 !!!

Vågar inte tänka på vad mer som kan inträffa....fredag, lördag och söndag....

1 kommentar:

Anita sa...

Stackars dig det har varit för mycket på en gång under en längre tid nu :( Du behöver ledig tid med dina vänner som gärna vill träffa dig utan en massa måsten ;) KRAM Anita
ps har du bytt mob nr?