tisdag 1 mars 2011

röja och kasta

Jag har röjt...bland alla mina pärmar, böcker, brev, dokument...och ALLT annat som jag sparat...länge!! Alltså, det är inte klokt vad jag hade mycket (skit !!) som jag har kastat nu. Jag fyllde en HEL svart sopsäck.

Varför har jag sparat sju olika urklipp/artiklar om tips till pensionssparande? Har jag gjort någon förändring av mitt pensionssparande efter dessa tipsen? Jag tror inte det och jag orkade inte ens kolla, varken artiklarna eller mitt sparande....

Varför har jag sparat otaliga artiklar om vilka kläder som skall ingå i en basgarderob? Jag tog en snabb koll i min garderob - hmmm....ja nån komplett "basgarderob" har jag ju inte...men det kan kvitta. Jag har så jag klarar mig...kanske...eller jag har ändå "ingenting att ta på mig".

Det fanns massor av olika högar, sorterat i diverse olika mappar...typ "läsa vid tillfälle", "ge till ....", "kopiera och sätt in", "kolla igenom - vilket recept ska sparas".....ja ni fattar säkert.

Varför har jag sparat massor av "fräcka bilder" (du.... inte såna fräcka bilder...) som jag, nån gång, ska försöka göra nånting av? Typ nåt collage....eller så...
Av alla bilderna fanns det bl.a. en bild som jag inte kunde kasta....

                                                  

                                                               Kalle och Hobbe....aaaw....

                                             Men VAD ska jag göra med bilden??
                                                            
                                                              Förslag någon ??

1 kommentar:

Anita sa...

Jag hade oxo en allmän röjning i mitt städskåp i helgen. Bra att kolla igenom saker ibland, hittade 3 (!) flaskor parkettpolisch (undrar varför de står där?)och en massa andra skräpsaker som oxo fyllde en påse till soptunnan ;). Har inte vågat mig på mina "samlingar" av papper än....
Kram
Anita