lördag 13 oktober 2012

nya kängor....

Jag var iväg och handlade lite i veckan. Det här med att bo i en STOR stad har både för- och nackdelar. Antingen cyklar jag eller tar bussen. Jag har dock inte hunnit vara ute tillräckligt mycket med cykel för att vara helt säker på cykelvägarna och hur man tar sig från punkt A till punkt B, och det där med att ta bussen - hmmm, en hel djungel att hålla reda på, för det är ju ofta så att man måste byta buss för att komma dit man vill.
(Det där med buss är ett kapitel för sig, för jag har (nog) blivit en hejare på busslinjerna i stan).

Men men, jag var iväg och "köpte lite kängor". Damen i kassan talade om att det var bra om jag impregnerade kängorna innan jag använde dom, och jag var inte helt säker på om jag hade nån sån där spray-flaska hemma, så vips hade jag köpt impregeringsmedel. (Tur, för jag hade inget hemma!).

Ut på balkongen, nåt underlag att ställa skorna på, och sen spraya utav bara .....
Rätt kul faktiskt.


Nu kan det regna bäst fan det vill i höst!!!

Inga kommentarer: