tisdag 27 november 2012

ett litet (halvstort) paket från...

Ännu en "överraskning"!

För ett tag sen fick jag tips av en älskad vän (tack!) till den här sidan och blev bara sååå förälskad! Jag bestämde mig där och då och gjorde en beställning, som kom idag...




Jag har ingen trädgård och inte heller nån odling att hurra för på min balkong,
men det här företaget hade ju lite annat kul...



Vindspel utan ljud !! Bara sååå fräcka!!
Vindspel som lurar ögat kan man säga.


När den här hänger uppe och man sätter lite fart på den,
så ser det ut som om kulorna flyttar sig uppåt eller neråt beroende på vilket håll man snurrar den på.

 
och så en sån här...bara så läcker!
 

Jag gillar vindspel men kan aldrig bestämma mig för om de ska vara av trä eller metall. Det är ju egentligen ljudet som är viktigast. Eller är det ljudet?? Näe, jag kan definitivt vara utan ljud, för det här två är fantastiska!!! Jag struntar i dom där andra.
Jag tänker dessutom hänga dom inomhus i nåt fönster och bara gå förbi nån gång då och då och sätta lite snurr på dom och bara njuta...

2 kommentarer:

Hörni sa...

Nej ljudet är mest bara irriterande, de där verkar mycket bättre, och finare. :)

sparrisen sa...

Jag håller med,de är verkligen läckra. Jag tror jag får skaffa mig något av dem och hänga i trädgården.