söndag 18 november 2012

mer bred än lång...

Jag är mer bred än jag är lång kan jag villigt erkänna. Inget roligt alls. Fåfäng som jag är försöker jag alltid ha på mig nåt som döljer de där (jävla) badringarna. Nåt plagg som hänger över och absolut inget som sitter åt. Tänk om jag kunde sluta bry mig.
Häromdagen tog jag på mig en randig tröja (i.n.t.e. åtsittande!) och över det en lång svart kofta.


Det blev lite väl varmt, så efter ett tag tog jag av mig koftan.


Då hör jag plötsligt en person som säger;
"Har du gått upp i vikt eller är det tröjan som gör att du ser tjock ut?"

Jag kände hur allt bara svartnade för ögonen, men jag fann mig snabbt och svarade; Jag har gått upp i vikt, säkert tjugo kilo och då är det ju bra att ha en sån här tröja..."

Personen sa inget mer.

Nu har jag funderat och jag kan inte bestämma mig. Ska jag "ge igen" eller bara låta det vara??

5 kommentarer:

Anita sa...

Vilken jäkla taskig kommentar!! Bra svar täppte väl till truten för en bra stund framöver! Fy farao! Sträck på dig du är bra som du är!!
Kram
Anita ( med traktordäck runt mittpunkten )

Hörni sa...

Varför säger man en sån sak? Det har jag svårt att förstå..
Jag tycker du ska ignorera det och vara stolt över att du är en bättre människa än så.
Kram!

Helens Universum sa...

Egentligen bara låta det vara, om du frågar mig! Oförskämd kommentar, man slutar aldrig att förvånas över vissa människor!
Ha det gott!
Kram Helen

Åsa sa...

ge inte igen, då är du lika låg som gav dej kommentaren, vilken verkligen va fy skäms på den som öppnade mun, sträck på dej och vifta bort orden från axeln

Knottis sa...

Aw mamma! Du är fin oavsett vikt! Så länge du mår bra så är det viktigaste uppfyllt. Du är den finaste morsan och 51 år, det är nog endast på passet som någon kan bevisa det genom att endast titta och känna dig! Älskar dig!